Handige tips voor jouw online webshop!

oals je misschien zelf weet is het hebben van een online webshop in deze tijd eigenlijk alleen maar winstgevend. Doordat veel winkels en horecazaken dicht zijn door de Corona is er een stijging te zien in de aankopen bij online webshops. Doordat veel mensen niet op vakantie kunnen gaan helaas of lekker uitgaan of uiteten hebben zij veel geld overgehouden en dat gaan zij nu allemaal uitgeven. Dit doen ze dan vaak bij online webshops want hier is gewoon heel gemakkelijk en snel te bestellen. Dit zien heel veel ondernemers ook en die gaan allemaal beginnen met een online webshop. Zo zie je dat de B2B shops nu over gaan naar B2C met een online webshop. Sommige hebben hier geen succes mee maar sommige juist wel en kunnen de vraag niet meer aan. Kortom, een online webshop kan geen kwaad en het kan je alleen maar als bedrijf sterker maken. Om jouw webshop nog sterker te maken heb ik een aantal punten opgeschreven in deze blog hieronder waar ik van mening ben dat deze jou gaan helpen met het groeien als online webshop

Online chatbot

Wellicht heb je hier al over gehoord of heb je dit al op je webshop maar een heel handig iets voor op een website is een chatbot waar bezoekers gemakkelijk hun vragen kunnen stellen en waar een robot op reageerd. Er kunnen hierdoor natuurlijk niet alle vragen worden beantwoord maar ieder geval een paar. De bezoekers op jouw website kunnen een aankoop voltooien maar ze hebben nog enkele vragen, als dit niet wordt beantwoord kunnen ze afhaken en zal dit je geld kosten. Door een kleine investering in een chatbot kan dit je veel geld opleveren. 

Telefoondienst

Wellicht heb je hier ook al over gehoord, een inbound callcenter. Bij elke webshop hoort natuurlijk ook een telefoonnummer voor de mensen die heerlijk willen bellen als zij vragen hebben. Vaak zit hier een klantenservice achter die beschikbaar is van 9 tot 5. Echter wat gebeurd er met die andere tijden? Is het dan nog steeds beschikbaar om te bellen? Vaak is het nee. Echter heb je bedrijven die dit beschikbaar stellen om na sluitingsuren voor jou de telefoon op te nemen. Dit zijn mensen die ook verstand hebben van jouw website. Zo zijn er ook specialisten achter de telefoon in verschillende branches. Zo heb je een speciale telefoondienst advocatuur waar mensen achter de telefoon zitten die verstand hebben van jouw bedrijf. Als je interesse hebt hierin zal ik een kijkje nemen bij Bizziphone.com

Geef een antwoord