3x tips om het maximale uit jouw webshop te halen
Iedereen heeft wel eens een webshop bezocht en deze binnen een paar tellen weer weg geklikt. Er zijn veel manieren om websitebezoekers te verliezen, bijvoorbeeld wanneer de pagina’s niet laden, bezoekers overladen worden met hinderlijke pop-ups of als de tekst niet goed leesbaar is. Niet alleen verlies jij deze bezoekers, ze gaan direct op zoek naar de webshop van een concurrent die wel goed werkt. Het runnen van een webshop is niet eenvoudig en vergt dan ook veel tijd, geld en energie. Om zichtbaar te worden voor potentiële klanten is het belangrijk om op te vallen tussen al die verschillende webshops. Om de webshop tot een succes te maken en online klanten goed te kunnen bedienen, zijn er een aantal zaken die je als beheerder van een webshop kunt doorvoeren.
Content, e-mail en social media
Het is voor jouw website van belang om een goede balans te vinden tussen verschillende bronnen. Verdeel je verkeer daarom uit verschillende bronnen, zoals content, e-mail en social media. Bovenaan het lijstje staat het laten aansluiten van de content op datgene wat de bezoekers daadwerkelijk zoeken. Dat hoeft niet altijd een product te zijn, maar kan bijvoorbeeld ook een informatief artikel zijn. Publiceer in dat geval een artikel waarmee je de bezoeker zou kunnen helpen. Dit maakt je ook beter vindbaar in Google, omdat je schrijft over je expertise. Het biedt je ook meteen content voor in de nieuwsbrief die je per e-mail verstuurd of je wekelijkse social media post.
Meten is weten
Zonder data kun je niet weten hoe je je webshop moet optimaliseren, je kunt dan immers geen conclusie trekken over hoe de webshop presteert en waar bezoekers afhaken. Dit is waar je Google Analytics voor kunt inzetten. Dit programma is gratis en zeer uitgebreid, je kunt er dan ook erg waardevolle inzichten uit halen. Je moet er echter wel voor zorgen dat je Analytics account goed is ingericht. Ga bijvoorbeeld na of je zelf rechten voor beheer per account hebt, daadwerkelijk alle pagina’s worden gemeten, de tracking code maar één keer op je website staat, filters zijn ingesteld en zoekopdrachten worden gemeten.
ICT
Van cruciaal belang is natuurlijk dat de website goed werkt. Hiervoor heb je een goed presterende ICT-omgeving nodig, anders kunnen kernactiviteiten niet worden uitgevoerd en kan de webshop niet naar behoren functioneren. Voor het managen en beheren van de omgeving is ervaren personeel nodig. Zie je het nu niet zitten om investeringen te doen in hardware en infrastructuur, dan kun je gaan werken in een hybrid cloud. Hierbij maak je gebruik van twee omgevingen die feilloos met elkaar communiceren, namelijk public en on-premise. Indien je zelf niet de middelen hebt om de ICT omgeving in te richten kun je dit uitbesteden en gebruik maken van ict detachering. Zo vind je via een extern bedrijf de juiste ervaren ICT-dienstverleners.
Archieven
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augustus 2024
- juli 2024
- juni 2024
- mei 2024
- april 2024
- maart 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augustus 2023
- juli 2023
- juni 2023
- mei 2023
- april 2023
- maart 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augustus 2022
- juni 2022
- mei 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- augustus 2021
- juli 2021
- mei 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- augustus 2020
- juli 2020
Calendar
M | D | W | D | V | Z | Z |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.